You are currently viewing ארבעה רעיונות לקינוחים בצנצנת

ארבעה רעיונות לקינוחים בצנצנת

ריח הסתיו עומד בפתח והוא כבר גורם למצב רוח של ארוחות ביתיות, אירוח של בני משפחה, חברים והכנת מנות מיוחדות ומפתיעות. כשרוצים לעשות רושם, להכין קינוחים יפים, מיוחדים, אישיים אבל שלא גוזלים זמן רב, כדאי להפתיע את האורחים עם קינוחים בצנצנת. כך ניתן להכין כמה גרסאות של אותו קינוח, לאפשר לכל אחד לבחור מנה אישית ומפנקת ולהרגיש שהוא במסעדת גורמה. קינוחי צנצנות יכולים להיות מתנה נהדרת כשבאים להתארח או כשמוזמנים לארוחת חג, והמארחים ישמחו להוסיף את הצנצנות הצבעוניות והמגרות לשולחן הקינוחים.

הפתעה בצנצנת

הן נראות כאילו צולמו לקטלוג או לתפריט קינוחי גורמה במסעדה, אבל האמת היא שמדובר בקינוחים קלים להכנה שעצם הכנסתם לצנצנת או לכוסית פלסטיק שקופה הופכת אותם למשהו הרבה יותר חגיגי. עוגות בכוס הרבה יותר מזמינות והן גם מוגשות במנות אישיות שכל אחד יוכל לקחת ללא צורך בסכין או בתבנית. כדי להכין קינוחים כאלה יש להצטייד בצנצנות זכוכית, בכוסות זכוכית קטנות או בכוסיות פלסטיק קשיח שקופות. חשוב שהכלי יהיה שקוף אך לא קטן מדי, שכן היופי של הקינוח הוא בשכבות הצבעוניות והמגרות שגורמות לו להיות כל כך חגיגי. הינה כמה המלצות לעוגות בצנצנת שהאורחים לא יפסיקו לשבח.

מוס שוקולד בשכבות

קינוח מוס שוקולד בצנצנת תוכלו להכין בכמה גרסאות, כך שכל אחת תיראה כמו עוגה שונה. המרכיבים הכלליים צריכים לכלול ביסקוויטים מפוררים, מוס שוקולד, קצפת, פירות חתוכים (תות, תפוח או דובדבנים) ופירורי שוקולד. הרכבת הקינוח היא יצירה של שכבות בצבעים של כל המרכיבים יחד, שיוצרים קינוח מדהים במיוחד, שמעליו ניתן ליצוק גם  רוטב שוקולד.

פבלובה אישית בצנצנת

הקינוח האהוב מוגש בכוס אישית או בצנצנת קטנה, מנה שכיף לאכול ולא פחות מזה ליהנות מהמראה הצבעוני. גם ילדים ישמחו לקבל מנה אישית הכוללת נשיקות מרנג עם קצפת ורוטב פירות יער נוזלי מתוק חמוץ. לאחר הכנת המרנג יש לזלף ממנו תחתיות קטנות שיתאימו לקוטר הצנצנת ולאפות אותם מספר שעות בחום נמוך כדי לקבל את הקרנצ'יות של המרנג לאחר שהם התקררו לחלוטין ניתן להכניס את התחתית אל הצנצנת לזלף מעליה את הקצפת ולסיים עם רוטב פירות יער ניתן לשלב בצנצנת יותר משכבה אחת עד שמגיעים לסוף הצנצנת ומגישים מצונן.

צבעים של שוקולד

עוגת המוס הצבעונית אהובה על כל שכבות הגיל פשוט כי מדובר בשכבות שוקולד מריר, חלב ולבן, כך שלא צריך לבחור את הטעם המועדף, הכול משתלב נפלא ביחד. מקציפים כל סוג שוקולד עם חלב, שמנת מתוקה ואינסטנט פודינג וניל. יוצרים שלוש קערות עם שלושת סוגי השוקולד וניגשים להרכבת המנה בכוס. מתחילים עם שכבת השוקולד המריר, שעליה מניחים שכבת מוס שוקולד חלב ועליה מניחים שכבת מוס שוקולד לבן. על השכבה העליונה הלבנה אפשר לפזר שוקולד כהה מגורר או קוקוס טחון.

מלבי אישי בהכנה ביתית

הקינוח הפשוט והאהוב שרבים רגילים לקנות בדרכים או בדוכנים יכול להיות חלבי או פרווה אבל טעים וקל להכנה כאחד. כשהוא מוגש בצנצנת אישית עם סירופ אדום ומתוק, עם שבבי קוקוס ושברי פיסטוקים או בוטנים הוא הופך להפתעת השולחן. ניתן להכינו בגסה החלבית עם  שמנת מתוקה וחלב או לגרסת הפרווה מבשלים אותו עם קרם קוקוס במקום. כשהבלילה מתקררת מעט יוצקים אותה לכוסות האישיות או לצנצנות הקטנות ומצננים במקרר מספר שעות. לפני ההגשה יוצקים את הרוטב האדום והמתוק כה מזוהה עם המלבי ועליו מפזרים את התוספות שאוהבים ומגישים לשולחן.